יום שלישי, 27 באוגוסט 2013

יום 6 - קרקוב

קרקוב

קרקוב נראית כמו עיר נחמדה. דאגתי מבעוד מועד לקחת מלון שיהיה ברובע היהודי, מכיוון שידעתי שאנו נהיה קצרים בלוחות הזמנים ולכן חשוב להתאכסן במקום שלא ידרוש יותר מדיי נסיעות.



קישור למלון: כאן
הציון שלנו : 4/5 (ללא מעלית)
ציון לארוחת הבוקר : 3/5 (למה רק 3? פירוט בפוסט הבא)
מיקום המלון יחסית לעיר :4/5 (ממוקם 10 דק הליכה מהעיר העתיקה)
חניה: ברחובות הסמוכים
עלות ממוצעת לאדם: 210 ש"ח לאדם ללילה, כולל א. בוקר
כתובת המלון:

ul. Miodowa 11, Stare Miasto
Kraków, 31-055


כשהגענו למלון תחילה בדקנו איפה חונים, כי אין לו חניון. נאמר לנו לחנות ליד, ובאמת מצאנו חנייה (למרות שהיה יחסית עמוס באותה שעה) תוך 2 דקות. החניה היא חינם מ6 בערב עד 8:30 בבוקר. בשעות הערב הרחובות היו הרבה יותר פנויים.

נכנסנו עם המזוודות וגילינו שהדרך לחדר מלאה בגרם מדרגות גדול מאוד (כאילו שלא הספיקו לנו המדרגות במכרה המלח) ולחצן אחד קטן בראש גרם המדרגות. מסתבר שכל מי שרוצה שיעלו לו את המזוודה , פשוט לוחץ על הזמזם ואיש השרות של המלון (שבאמת עזר!) מגיע מיד ועוזר עם המזוודות. 

עלינו לחדר, עשינו פריקת ציוד ועל הדרך גם וידאנו שיש מאווררים בכל החדרים (כי אין מזגן). החדרים עצמם ממש גדולים ומרווחים. המלון עצמו לא גדול מדיי ויש בו רק 28 חדרים.


שמוליק מבסוט מהמרפסת בחדר
מכיוון שאנו ברובע היהודי, החלטנו לבקר בבית כנסת שנמצא סמוך למלון. ברגע שירדנו למטה אמירה בחושיה המחודדים קלטה מישהו ממש מיוחד, אז היא צילמה אותו וגם דיברה עם הבעלים.



מסתבר שהכלב הזה הוא מזן מאוד מיוחד (וגם היה מאוד חביב) - ויש רק שניים ממנו בכל קרקוב. אז אחרי שהכלב ואמירה קשקשו בזנב בהתאם, נפרדנו ממנו בלבביות והמשכנו לבית הכנסת.

בבית הכנסת, שנמצא מרחק יריקה מבית המלון (אבל אל תירקו, זו רק צורת ביטוי) היתה מישהי, פולניה ששמרה עליו. היא גבתה כסף בכניסה ולא ממש דיברה אנגלית, ואף לא ידעה לספר לנו דבר וחצי דבר על בית הכנסת. קצת מוזר. שילמנו, ונכנסנו.


הכניסה לבית הכנסת

בית הכנסת מבפנים
תמונה קבוצתית בבית הכנסת
אחרי כמה דקות יצאנו משם, והחלטנו ללכת לעיר. כדי להגיע לעיר יש להגיע לרחוב הראשי ולפנות ימינה ואז ללכת ישר... ישר... ישר...




כשמגיעים לפה, לוקחים ימינה אל עבר כיכר העיר.


ברחובות מסתובבות כרכרות עם סוסים - למי שמעוניין. 

התיישבנו בבית קפה על הדרך ושם גם צילמתי את התמונה הזו



לפתע שמענו מוזיקה ערבה לאוזן, ואמירה הלכה לבדוק מאיפה הצלילים.



על הקיר נשען לו ילד וניגן באקורדיאון צלילים שלא מביאים לשום מקום. לידו היה כלב שהתעייף, ואמירה נתנה לו כמה מטבעות, ואחר כך חזרה לשבת איתנו על כוס קפה.

בעודנו יושבים, ראינו את האישה הזו חולפת על פנינו.


היא משכה את תשומת לבנו בגלל שהיא כל הזמן הלכה וחזרה. הלכה, וחזרה. לא הבנו מה בדיוק היא מחפשת, אבל אחרי בערך 20 דקות בבת אחת נפסקה המוזיקה, הילד אסף את הדברים שלו - ורץ!


אמא! תראי כמה כסף עשיתי
מסתבר שאלה צוענים שעובדים שם ברחוב. חבל שבגיל כזה הוא צריך לעבוד במקום לשחק.
כל הזמן הזה האיש הזה ישב בחלון ובהה ברחוב.



חפשו אותו גם בתמונה הזו!
אחרי שקמנו מהבית קפה מצאנו עוד בית קפה שהצטערנו שלא ראינו קודם, כי היו שם עוגות שנראו ממש טוב...


איפה בארץ תמצאו עוגות כאלה ב17 שקל?

המשכנו לעיר שם ראינו שוב חתן וכלה. כנראה שנפלנו בדיוק על עונת החתונות בטיול הזה...



עם רדת הערב, המשכנו להסתובב עוד קצת בעיר, קנינו מזכרות (יש סמוך לרחבה הגדולה בניין אשר בתוכו יש המון חנויות נחמדות עם תכשיטים ומוצרי עץ) ושמנו פעמינו למלון, כי היינו מאוד עייפים מכל תלאות היום...

משחק שח מעוצב ב30 שקל


כשהיינו בדרך למלון, ראינו את אמן הרחוב הזה ממש מתאמץ לקבל נשיקה...





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה